SVENSK MAT

Igår efter jobbet tog vi, somvanligt, oss ner till stranden för lite sol och bad. Blev även inblandad i volleybolllir med italienare som vi dumpade lika snabbt.
Sen tog vi Metron (Jag, Linnea, Malin och Ida. Titti anslöt senare) till fondo, och vet ni vad som finns där? IKEA!!! Våran fristad här i Barcelona, allt står fortfarande på svenska och det är fortfarande svensk mat, dricka, fika osv. Dock har dom lyckats överdriva lingonkonsumtionen här, den finns i alla former. Vi startade med en fin middag (köttbullar, potatis, gräddsås och lingonsylt). Sen blev det en tur i affären, jag fick en stund där när jag verkligen ville hem och inreda våran lägenhet hemma i Sverige. Men jag får vänta ett tag till, men den 17 oktober (kommer hem 15, men ska till tandläkaren 16) bär det av till Haparanda, inte en sekund senare!

Vi handlade:
- Handduk
- Iskuber
- Matlådor
- En Bulldog (linneas nya kudde...)
- Doftljus (vanlij)

Sen efter kassorna kom vi till huvudmålet för dagen, IKEAS SVENSKA AFFÄR med bara svensk mat.
Köttbullar, falukorv, lax, såser, kex, Marabou, Daim, Ahlgrens bilar och massa andra godheter. Det var som att Gud tittade ner på oss och sa Varsågod ;b



   

Kommentarer
Postat av: ozzylover

JAG SAKNAR MIN BULLDOG! ska hem och gosa med den sen ;-*** MUMSIII! ska vi mysa också ikväll?!

2008-09-09 @ 13:30:10
Postat av: Emelie

det bästa som går att köpa i affären är kalles kaviar och svensk ost, muums ;p

2008-09-09 @ 19:41:41
URL: http://emelierisbergs.blogg.se/
Postat av: petra

min hemsida, den adressen som står på bilderna ;P (typ de på erika och emma mitt kusinbarns :)

2008-09-10 @ 08:16:27
URL: http://petraisaksson.blogg.se/
Postat av: petra

min hemsida, den adressen som står på bilderna ;P (typ de på erika och emma mitt kusinbarns :)

2008-09-10 @ 08:16:28
URL: http://petraisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0