Jobb jobb jobb

Hej o välkommen till comhems kundtjänst du pratar med Johanna..

Nu är jag ÄNTLIGEN i Barcelona hos mina favoriter! Sitter just nu på deras väldigt glamorösa arbetsplats och väntar på att klockan ska bli nio, då får vi lämna allt tjat om fakturor o bindningstider hit o dit. 
Jag kom hit igår kring sju tiden, man kan nog säga att min resa hit gick allt annat än bra.. det enda som var bra med den var att jag kom fram! Det började med att planet från Luleå blev inställt, istället blev jag incheckad på nästa plan som skulle vara i Stockholm 14.10.. luungt tänkte jag eftersom mitt plan från sthlm gick 15.00, men ack så fel man kan ha..
Självklart var de sjukt söliga på kallax så vi landade inte i stockholm förrän 14.50. Väl där blev man utskickad bakvägen och satt i en minibuss som tog oss raka vägen till barcelonaplanet (där gick mina forexplaner i kras). Cirka tre timmar senare landar jag på spansk mark, dock utan pengar och grymt vilsen. Till slut hittar jag fram till rätt bagageband.. men vad hjälper det när nån klåpare har lämnat min väska på ARLANDA!?!? 
Det blev inte direkt bättre av att han som skulle hjälpa mig med att få fram väskan knappt pratade engelska, det vi i alla fall kommer fram till (tror jag) är att väskan anländer senare samma kväll och att den idag skulle skickas till den adress där Lina o Linnea bor. Jag fick också lämna mitt mobilnummer så att de kunde ringa när den var påväg..
Ni kan ju gissa om jag fått ett enda samtal eller sett en skymt av väskan..? NEJ självklart inte.
Skönt att man har världens bästa vänner som tar väl hand om en och lånar ut allt vad man kan tänkas behöva :)

Idag har vi promenerat på stan och de har bland annat visat mig huvudgatan la rambla, vi hann också med några affärer och en god lunch i lägenheten. Sedan bar det av mot Lina o Linneas jobb, som tur är finns det ett shoppingcenter här utanför som jag har använt som tidsfördriv medan de sliter i sina headset. Nu när de slutar blir det en promenad till lägenheten, sedan åker nog jag o lina till flygplatsen för att leta min väska o linnea fixar käk.. (korv kanske?)

Ska kila nu o ge mina favoriter lite massage, det är de värda <3
Adios amigos..
/ veckans gästbloggare, Johanna.

Kommentarer
Postat av: madde

hahaha johanna jag dör. stackars dig. känner panik stiga bara av att läsa inlägget och hoppas du får tillbaka din väska snart :)



hoppas ni alla får en riktigt trevlig vecka tillsammans. njut av värme och gemenskap.

hemma är det blä



kram

2008-09-17 @ 11:23:50
URL: http://maddekemppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0