2 nätter kvar (missa inte bilderna längre ner;p)

Vårt Internet hemma i lägenheten är inne i en downperiod och vägrar samarbeta alls. Ibland orkar det få upp startsidan men har sällan mer kraft än så. I Lördags var det en tekniker och lagade vårt Internet, men vi vet inte riktigt om vi är säkra på att han har en utbildning, och i sånna fall är det inte inom datavärlden.

Helgen har varit helt underbar. I Lördags tog vi tåget till Sitges, en jättemysig by som ligger 30 minuter från Barcelona. Enligt SMHI skulle det regna och vi hade inte alltförstora förhoppningar. Det bästa var att vi hade sol hela dagen medan det, som sagt, regnade här i Barcelona. Sitges var som paradiset här i Spanien. Stranden var underbar, vi låg och pressade hela dagen. Förutom en pause för lunch och just då passade det på att fara förbi lite moln så vi slapp ha ångest. Åt mat på en dyrochfin restaurang, min tomatsoppa var mumsig men dom andra var inte alltför nöjda med sin mat ;p

Vid 5tiden vandrade vi uppåt och slösade våra pengar på kulglass. Jordgubb och Mango. Inget har hittills slått glassen i Kroatien men den här är definitivt bättre än den svenska, synd bara att dom inte har blåbär här.
Hemma i lägenheten kom Malin och vi åt TACOS, supergott. Drack lite Sangria och sen gick vi ut och drack lite Bailey's med kaffe i. Eftersom min mamma och pappa fick för sig att överföra sina sämsta gener inom "tåla mat" så slutade kvällen med att min mage lekte tredjevärldskriget och jag fick må illa, men fram tills det var det en superkväll :)

I Söndags var vi på shoppingrunda, köpte mig ett par nya vita skor. Johanna och Linnea slängde bort mina gamla :/ Dom påstod att det var något konstigt med dom som förpestade luften i vårt rum. jag vet inte vad dom pratade om. Vi åt en helt underbar Tapas till lunch och sen fortsatte shoppandet. Linnea och Johanna gick lös. Jag har en lägenhet hemma som äter mina pengar :b
Vi vandrade hem och åt middag och sen vandrade vi tillbaka till Ramla för att möta Johanna Jacobsson och Kajsa Dines. Som är här som backpackers :)

Lovisa jag saknar dig också (L)

 
TAPAS, på en båt i hamnen!


Tog en Duff med homer och gänget som haft sandkrig..


Till Selan: Vårt förslag till omstyling av KONTEXbilen


Linnea och Johanna tyckte det var roligt att Lovisa svängde förbi en dag på stranden


Mina brudar är partysugna


Inget är godare än TACOS efter en lång dag på stranden

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahhaa kul att jag trodde det var jag på bilden först ;) puss saknar dig också när kommer du heem? :D

2008-09-22 @ 20:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0