Gårdagens tidtabell

05.55 Vaknar i ett ryck med instikten att kasta väckarklockan i väggen eftersom den ligger alldeles för nära huvudet + att min ringsignal är den värsta jag någonsin varit med om men det finns inget bättre alternativ (Min motorola har inte mycket att erbjuda, någon som vill ge mig en ny? tack på förhand)
06.15 Slevar i mig en Smootie gjord på Nektariner, Banan och Ananas + en macka, påminner mig själv att jag ska reklamera min mixerstav när jag kommer hem, det har en konstig svartfärg (som från explosion) innuti sig.
06.45 Traskar iväg till jobbet, förbi stället där det luktar surtkiss blandat med peppar. Inget ställe man stannar på längre än man måste, förutom paret som har bosatt sig där i dörröppningen av en bank. Dom har inrett väldigt fint i sin kundvagn med massa påsar och även en filt, kan det vara från dom lukten kommer?
07.10 Skyndar in och kollar mail och blogg. bli besviken eftersom ingen kommenterat, någon av alla er som läser kan väl skriva nått roligt?
07.15 Admin sen kundtjänst. En saligblandning av människor som ringer in. Arga, glada, ledsna, gråtande. ja det känns som man har varit med om allting nu.
14.15 Slutarbetat, en försök till lyckorus infinner sig i kroppen, försvinner rätt snabbt eftersom huvudvärken gör sig påmind igen. Försöker ringa Micke som tappat bort sin telefon, resultatet kanske vi förstod.
14.15-20.00 Dötid som inblandar en powernap, Linnea som lyssnar på Ne-yo - Closer på repeat, det kan ha förekommit lite dans från hennes sida också. Skrev ett mail till johan (vår första coach här som egentligen är från härnösand) berättat att vi ska sluta. Johan är som vår mentor, han förstår oss och det känns bra att vi har han att kunna prata med. Han slog igång "telefon" via Msn, vi hade ingen mick, han pratade, vi skrev, haha. Rolig kille det där :)
17.00 Li och Love var på besök. De har blivit hemlösa och behövde en lägenhet, så vi visade dom våran som är ledig efter oss.
20.00 Erina far till London idag, så det var vår sista kväll med henne. Vi hade "Flatdinner" (läs det inte på svenska då kan det missförstås). Vi 3 och Alisha lagade pasta carbonara med ingredienser från alla olika hushåll. Smarrigt. Sen satt vi och pratade hela kvällen om allt mellan himmel och gjord. Det var jättemysigt och för första gången kändes det tråkigt att vi ska fara hem. Jag har trivts jättebra här men alltid haft hemlängtan, men igår kändes det så konstigt att vi inte ska träffa dom varje dag. Vi har ju verkligen blivit nära vänner.
23.00 Somnar på min sida av rummet, Linnea är vaken ett tag till. Vaknar några gånger och saknar min säng, mitt duntäcke och min Micke. 


PS. Eftersom vi inte får vara inne på ej jobbrelaterade sidor längre, så som youtube, arbetssökarsidor, facebook, skrivs detta inlägg på min jobbmail. (Onödigt vetande)


Kommentarer
Postat av: carin

Hej Linis :)

Åh nu ska jag förgylla detta inlägg med en kommentar :)

När är de ni åker hem igentligen?..

saknar dig,å alla brudarna..är ni hemma till jul?för då måste vi dra ihop en gammal laagfest :)

Puss på dig

2008-10-10 @ 23:29:03
Postat av: Johan

Hmm så rolig är jag inte.



Mest bara tuff är jag, så det så.

2008-10-11 @ 21:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0