MATTE

Vet ni hur mycket jag saknar Matte, det är helt galet.. Matte, matte, matte, matte, matte ♥
Okej nu ska ni inte få för er att Matte är någon ungkarl med storamuskler, inolajad i cocosolja, som har fått mig att sväva på moln. Det är ingen snygging med mer pengar i bakfick än pappa tjänar på ett år och det är ingen spanjor med stora bruna ögon som erbjuder mig ett liv som piga i spanien.
Nej, Matte = Matematik. Jag vill plugga, jag vill sitta i ett klassrum med mina gamla klasskamrater och plugga matte.
Jag är så här nära |--| att anmäla mig och börja plugga till våren. Jag orkar inte ha ett till tråkigt jobb där jag får sämre lön än en Sjörövare på havet som inte plundrat ett skepp på ett flertal månader.
Först började jag titta litegrann för att kanske läsa en kurs eller två, har pratat lite med någon matteproffessor. Nu har jag fått för mig att det är väl lika bra att börja plugga på heltid?

Isådanafall blir det i Luleå första året iallafall, jag ska fråga om man kan börja läsa Civilingenjör öppen ingång och sen efter ett år byta till Umeå eller så? Jag älskar ju att plugga, vad håller jag på med? Om jag dessutom börjar i Luleå är det ju ingen bigdeal, jag behöver inte flytta och det blir ju ungefär bara som ett heltidsjobb på dagarna!
Varför kan dom inte ha en bioteknikutbildning i luleå bara?! dom har bara Kemsikdesign och jag vet inte om det är min grej. JAG VILL LÄSA BIOTEKNIK, eller egentligen vill jag läsa kurser i matte och kemi/biologi om cellens och kroppens uppbyggnad, jag vill läsa om citronsyracykeln, DNA och aminosyror!

PLUGGAPLUGGAPLUGGA.
Dessa tankar kommer från att jag igår insåg att det nog inte kommer bli att fara till Björkliden och jobba, men jag vet itne om jag vill det heller. Det kanske räcker med att fara dit på semester, eller kanske till ÅRE (linnea ta åt dig;p)

Nu ska jag jobba vidare, Linnea är ledig idag. Det är ensamt, fast jag och Tommys Ipod har myst endel, så då är det lite bättre :)

Kommentarer
Postat av: madde

jaadu lina. om du tycker det där är roligt så är det verkligen rätt för dig. blir helt snurrig av alla svåra saker du vill läsa, så det är nog bara för dig att börja :) du verkar så säker på vad du vill.. p.s umeå är en rätt bra pluggstad även första året ;)



roligt att vara tillbaka i barca igen då? =)

kram

2008-10-02 @ 16:37:23
URL: http://maddekemppi.blogg.se/
Postat av: ji

lina du vet väl vad detta innebär.. tack.. nu måste ju jag också! Vi kan ju inte svika varann efter tolv år i skolbänken.. att plugga utan dig skulle ju vara som att räkna matte utan miniräknare, ha kemi utan Labbe eller som skogsexkursion utan johanlars (dvs ingen som gräver gropar..) och det vet ju både du och jag att det inte skulle gå :b häähäähä på linneas vis

hur som helst, jag börjar faktiskt också bli lite sugen :)

2008-10-02 @ 19:04:07
Postat av: Anonym

1. hallå, vadå nolia, det är ju mig du saknar;)



2. jag vill komma men någon ska ju hem så tidiigt.



3. vi kan fly till umeå tsm på en gång istället för luleå :D:D:D:D

2008-10-02 @ 22:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0