lite gammalt, lite nytt

Fredagkvällen har spenderats hemma hos mamma och pappa, närmare bestämmt med Lovisa i soffan, eller egentligen först vid matbordet (pappa hade lagat supergod grekiskmiddag) inte för att det spelar någon roll men vi ska ju hålla oss till sanningen var det tänkt. Nåväl tillbaka till soffan så såg vi först på Idol, tänkter inte slösa någon energi på att resumera det hela eftersom jag antar att alla som bryr sig såg det, och ni har ju redan en åsikt.
Sen playade lovisa igång The Notebook, Det var cirka 2 år sen jag, Erika och Matrin låg på hotellrummet (på Golden Yavor) i bulgarien och grät tills kroppen hade tömts på vatten, och likadant blev det den här gången. Den är så vacker och så hemsk, så underbar. Det måste ju vara den bästa film som någonsin gjorts genom tiderna (killar med annan åsikt behöver inte yttra sig). Jag skulle kunna se den 100 gånger om.

Förövrigt köpte jag mig en filofax idag, eller egentligen har jag inte ens betalat den än, så jag kanske måste skriva att "förövrigt snodde jag mig en filofax idag, men jag är ju ingen tjuv så det passar inte. Micke tog hem några från jobbet så jag fick välja, jag vet inte om han har betalat den åt mig men annars får jag skicka med en slant på måndag.
Filofaxen är jättepraktiskt och bra (är detta ett tecken på att vuxenlivet närmar sig?) Mina kontokort har redan flyttat in, så även mina planeringar. Dessutom fick jag massa blad där man kan göra listor, vilket är helt perfekt eftersom jag alltid måste skriva listor om vad jag ska göra, även sånt som att duscha, diska och städa finns med (annars kan det ju hända att man glömmer). Hahah, Linnea är nog den enda som vet hur många listor jag skriver och mamma har nog börjat fundera hon också.

ps. Här kommer lite bilder från stockholm

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0