simmerska?

Jag och Petra skulle och träna imorse klockan 9.30 men jag var helt död. jag tog mig verkligen inte upp, jag orkade knappt slå av larmet på mobilen. Jag kan nog jämföra mig med hur trött Jerry Ahrlin var när han åkte vasaloppet utan fästvalla (som dom tjatat om på nyhterena en vecka nu). Micke for till jobbet vid 8, jag vet att jag mumlade någonting om att jag var tvungen att somna om för att Ron var i fara och Harry Potter skulle just rädda honom... Micke skrattade bara åt mig.
Ringde petra och avbokade daten. Somnade om, drömde att Hitler hade tagit över världen. Min gamla klass (nv04b) hade blivit utvalda att spela en handbollsmatch mot "Hitlers-lag" som naturligtvis var dom bästa från hela världen. Jimmy Lathi hade kommit på ett sätt för oss att försvinna från matchen. Alla fick varsin spruta med en genomskinlig substans i, typ liknande alkohol. Den skulle vi bära på hela dagen tills det var dags för match, gömd från Hitlers vakter. Jag råkade hela tiden sticka in min nål i benet så det blev mindre och mindre vätska. När det väl var match upptäckte jag att lovisa skulle vara med på matchen, och hon hade inte fått någon spruta. I hallen kunde man gå genom en dörr där det lös grönt och en där det lös rött (som i fånglägrena där det var leva eller dö). Vaknade kallsvettig och i panik just när matchen skulle börja. Huvvaligen.. 

Somnade om igen, micke väckte mig när han kom hem på lunch vid 12 tiden. Selan kom 5 min senare och snikade på våra köttbullar. Jag hade tänkt fara till petra men hade ingen bil så gick till badet och simmade i 40 min istället. Inte lika socialt men det funkade. Det var jag och 4 till, en var en äldre man som simmade i samma takt som mig. I slutet var det bara han och jag kvar i basängen. Vi simmade lika snabbt och när han var på ena sidan var jag på andra. Det blev som en tävling vem som skulle hinna först till mitten, i alla fall för mig, sjukt vilken tävlingsmänniska man är ändå, nästan lite som Linda eriksson, men bara nästan.
När jag hade simmat mina 40 minuter och skulle kliva ur bassängen stannade han mig och sa: Du var en riktigt bra simmerska du! Riktigt bra fart!
Jag blev helt glad, har gått omkring och lett hela dagen nu. kanske jag skulle satsa på karriär som simmerska?

image146


Tacos hemma i hampis. Micke fick tallrikar och glas i present av mamma, välbehövligt :) Skrev ett cv, plockade med massa kläder som varit på tvätt, for till stan vid halv tio. Nu ska jag göra kycklingsallad till lunch imorgon.

Irriterande förresten att dom har börjat spela Takida på Rix. Missförstå mig inte, jag avgudar nästan Takida. Dom har varit på min topp 5 lista länge nu, men dom kommer spela sönder deras låtar på radio!

Kommentarer
Postat av: Malin M

Haha, var bara tvungen skriva, började skratta så mkt åt din dröm, det börjar ju nästan låta som mina drömma! Men de e jobbigt att drömma! :) puss

2008-03-08 @ 13:29:36
URL: http://mojmal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0