Sol

JAg har alltid samma fundering när jag loggar in på blogg.se. Ska jag läsa andras bloggar först? negativt är att det då kan bli likt andras tankar och funderingar, eller ska jag skriva ett eget inlägg först?
Idag resulterade det i att läsa andras bloggar först, mest pågrund av att det var länge sen jag var inne och jag lever ju på andras underhållande liv, är beroende av skvaller och blir deprimerad när jag inte fått  läsa om andras misslyckanden på länge.
 
Som sagt, konsekvenserna kan ju bli att mina tankar blir styrda av andra, hjärntvättad etc. Idag blir det mer ett konstanterande över att jag också har tappat suget att skriva blogg, skriver inte vem jag liknar mig med. Jag har överhuvudtaget tappat suget av att sitta vid datorn. det kan dels bero på att vår dator, som jag tidigare nämnt, låter som en ångvält.
Jag som har gått igenom alla internetstadium i livet: Modem, smurf, Lunarstorm, Icq, msn, blogg, kazaa, dc, funplanet osv har inte ens idats skaffa en facebook. Jag blir less av att bara höra namnet, inte en till personlig sida där man måste skriva något fyndigt, massa personuppgifter och ständigt hålla sig uppdaterad. Jag orkar inte, jag hoppar av tåget här. De få gånger jag ids sätta mig här är när jag vet att linnea börjar bli less på att jag inte skrivit på länge, när jag ska kolla vädret på smhi (så jag vet när jag kan åka skidor, vi har nämligen ingen termometer) och när jag ska boka pass på stepin.

Vaknade imorse av att det var sol ute. Fick den underbara idéen att vi skulle fara hem till hampis, borsta av skotern, varma choklad och fara ut på en tur. Micke var mer negativ och pratade på om att det skulle vara mörkt innan vi ens kómmit till hampis och att vi måste planera sånt dagen innan.  Jag blev tjurig, som ett litet barn som inte får den barbiedockan hon vill ha. Det slutade med att micke blev less och sa: jaja, vi far väl då. Jag ringde pappa, skotern hade ingen bensin och var inte färdig att köra. bajs
Vi gick på stan, hittade en jätte fin jacka. vet inte om jag ska köpa den än. Micke hittade snowboardglasögon, kanske passande till något framtida äventyr, ii :p

Hann med en sväng skidor idag också, min stav gick av igår. jag fick ha mammas neon oranga från 80-talet. dom var tunga. Jag ska byta mina på Intersport imorgon. Sen den omtalade skoterkursen. Vi har hittat kopplingen: Lina->LinneaJi->LovisaJi->Julia. Cirkeln är sluten!

Såg handbollen hos Anna, kladdkaka och vanlijsåsen hjälpte sverige till lika. Pingisspelaren är bäst.

Nu ska jag läsa ut min bok och vänta på att min älskling kommer hem. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0