förarbevis snöskoter

Idag var jag på min andra lektion i skoterkörkortstagning.

Lektion 1:
Har ingen anning var jag ska, vet inte vilken dörr man går in i. Som tur är kommer en annan tjej (Julia) samtidigt som mig, tillsammans mot världen chansar vi och hittar rätt dörr. När vi kommer in i lokalen sitter där (som jag förberätt mig på) 12 killar i 16 års åldern, hej jag heter farmor. Jag kom på idag att jag tror en annan av killarna som var där jobbar granne med mitt jobb. En kille med cigg i munnen sitter och ser cool ut (DU FÅR INTE ENS KÖPA CIGG). En annan cooling som sitter och är "stöddig" mot läraren, "ömh, menar du som liksom så kanske, höhö, eller vad liksom".
Läraren är av Bertil klass, det går inte att beskriva, måste upplevas. Han börjar med att förklara hur viktigt det är att man kör sakta och försiktigt inne i stan. jag citerar "Om ni blir tagna för fortkörning kan det straffa er senare i livet när ni ska ta körkort ..." Ännu en hint på att jag är alldeles för gammal för det här. Vi fick ca 10 papper och frågepapper som vi skulle gjort till nästa gång. Fick skjuss hem med min enda officiella taskoterkörkortkompis.

Lektion 2:
Jag, Julia, Stöddiga killen (som den här lektionen kändes mer normal än första), killen från mitt jobb är de enda som svarat på frågorna. Dom andra verkar ha tappat allt som kan kallas logiskt tänkande hemma, eftersom de inte kan några av frågorna, som är av ja/nej karraktär och lättare än vårat prov i idrott och hälsa B (kan man med hjälp av träning förbättra konditionen?). Läraren är mysko och svarar konstigt. Jag vill att det ska bli den 26e.


Livet annars:
Spinning med Mirja igår, sen kom anna och hämtade mig for till johanna. Blev attakerad av "djuret" som jag trodde hade dött kring studenten. (fasthållen av johan medan mickis låtsas vara nåttslags djur med fingrar runt munnen som äter sig in i min hals). VI fortsatte till Rabas, jag och anna åt på rönnbäcks. Johanna, Edvin (som vi förövrigt lirade bowling med tidigare på dagen, edvin var i en klass för sig) och micke byggde med träklossar hela kvällen. Johan pratade med sin brud (jag tjuvlyssnade ett tag), rabas fixade till årskurs 7 frillan (mittbena med luggen lockad in i ögonen).
Imorgon ska vi till lina i luleå och käka middag, utgång kanske.

   

2 timmar senare
Petra gick just hem, hon kom hit och såg på handbollen med mig. Vi kikade på huset dom har bestämmt sig för,super fint kommer det blir tror jag, och så ligger det ju nära här så jag kan komma och hälsa på hela tiden :) Vi drack te och snackade massa skit som vanligt. Petra och Micke satt i en halvtimme och försökte komma på vilken skoter Kristoffer hade. Micke satt och försökte imitera hur den kunde låta, petra pratade om 2takt och 4takts motorer, jag fattade ingenting. Vi har en lila skoter... (?) Petra kom på det tillslut, Krille du ska vara stolt över henne ;)

Nu ska jag gå och pussa på micke ;-*

Kommentarer
Postat av: Lovan

Måste bara fråga, tjejen "Julia" Var det Julia Lindberg? Lockigt blont hår och super söt? :)

2008-01-21 @ 21:03:50
URL: http://www.lovisajonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0