Julshow och paketinslagning

Igår jobbade jag till klockan 4, (Hade fys sista timmen så gick hem och tog hand om tvätten, det räknas väl som träning?). Micke hämtade upp mig för lite julklappsshopping. Nu är nästan alla på listan avbockade. De svåraste är dock fortfarande kvar. Vad ska vi ge till Mickes pappa? Vad ska jag ge till mina vänner, en present som passar alla.. HJÄLP!

Klockan 19.00 var det julshow på Björknäs. Det är alltid lika mysigt. Jag tvingade Micke att följa med ner till vår korridor så jag fick pussa på mitt, Johanna och Linneas skåp. Johanna och Per-Anders, Selan och Mimmi och Samme ramlade in på skolan efter ett tag. Julshowen var bra. Den började lite segt med tyvärr lite falsk sång, men jag förstår er, inte hade jag satt en ton rätt om jag hade stått framför en full aula. Linnea, Sanne, Frida och Elvismannen var, inte helt oväntat, bäst. (Elvismannen kommer från att jag inte vet vad han heter och att han sjöng Elvis på Sagakonserten). Julshowen rättade upp sig efter pausen, kanske var det den torra bullen jag köpte som gjorde mig på bättre humör. Helhets intrycket när jag gick hem var att den var heltklart värd 70 kr. Killen som spelade blockflöjt, kan han ha hetat Oskar? Var julshowens stjärna och "Vägvisarna" från Sagakonserten var roligast.
 
På kvällen slog vi in julklappar och rimmade. Brieost, pepparkakor och glögg höll inspirationen uppe.

Jul, jul, strålande jul


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0