Julafton

Med kontorsstolen bakåtlutad till max, en filt runt mig och godis i handen sitter jag här på jobbet och tittar på Emil i Lönneberga, jag har även hunnit med Kalle och Långben. Vi fick fläskfile med bearnasiesås och pepparsås, potatisgratäng och stekta grönsaker till lunch. Nu kommer Gun och säger att det finns glass och choklad/noisette -sås i fikarummet, har jag någongång sagt att jag gillar mitt nya jobb? Vi är fyra stycken som jobbar, det är så lugnt och skönt
:)

Julafton var helt underbar. Jag fick vakna bredvid Micke, vilket aldrig har hänt på en julafton förut. Vi öppnade varandras paket och jag fick min Jordgubbe till mitt Tomas Sabo armband. Jag höll på att börja gråta. Micke somnade om, jag lockade håret. Sen for vi till Luleå där vi firade en traditionell jul med allt vad det innebär. Julmat, julklappar, Kalle anka. Klockan 18.00 tog jag och Micke vårt pickochpack och for till Harads där vi åt mer mat och öppnade fler julklappar. Kvällen spenderades framför TV:n till Tomten är far till alla barnen. Micke for till kyrkan halv elva och vi plockade upp Mickes farmor och for dit vid halv 12. Haralds har världens mysigaste Kyrka och deras präst borde få dagens ros. Micke sjöng och jag höll på att börja gråta.. igen... Han sjöng tillsammans med en tjej som hette Lisa som också sjöng helt underbart. En perfekt avslutning på en perfekt dag. Efteråt for jag och Micke hem och somnade tillslut vid halv 2 tiden.

Snart slutar jag, då blir det hem och duscha och sen till Linnea som ska ha birthday party :) Behöver jag ens nämna att vi ska till Farmen sen?

Ska bara sova lite först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0