10 dagar minus en halv

Jag skäms över mina tidigare inlägg. 12 år av svenskgrammatik och jag har inte ens lärt mig att skriva en korrekt meningsuppbyggnad. Jag vill skylla på att jag var stressad och skrev i något som kan likna panik, men det är samma sak som att skylla på alkoholen när man varit otrogen, sånt gör man bara inte.

Nu är jag iallafall hemma igen efter en veckan i fjällen. Tiden har bra rusat förbi och det känns som att jag inte ens har varit där. Jag hade kunnat stanna minst en vecka till. Jag blir glad och lugn inombords av fjällen, inga bekymmer så att säga (hakunamattat). Jag, mamma och pappa plockade hjorton och blåbär. Som ett litet barn som just hittat 2 kg godis åt jag sen upp allt, vilket resulterade i magont. Fiskade lite granna, la absolut inte ut nät (eftersom det är olagligt) och fick absolut inte upp 22 sikar och 12 öringar på nätet dagen efter. Jag hann läsa ut 2 böcker, eller förlåt, en och en halv. Första boken hette:
 Vattenmelonen. Bra bok, tog mig 2 dagar att läsa 600 sidor. Inte så många miljöbeskrivningar så den var lättläst och dessutom hatar jag långa onödiga beskrivningar av hur rum ser ut och hur en matta ligger precis i 45 grader vinklat från dörröppningen av ruttnat trä. Började också läsa
Flyga Drake hemsk bok, verkligen. Dock blev den inte utläst eftersom det blev mycke mindre tid till sånt när Micke och Samme dök upp under Onsdagen. Inte för att vi gjorde saker hela tiden utanför att dom började skrika såfort jag tog upp boken och kallade min tråkmåns och sådana hemska ord :b

Vi var och fiskade lite överallt, eftersom the guys på nått sätt har blivit beroende av det där med fiske. Det var nog roligt för pappa att dom kom upp. Visst jag och lovisa har ju alltid fiskat men kanske inte med så stort intresse och när det är mygg och kallt blir det inte speciellt långvarigt fiske.
Micke och Samme fick inte 10 öringar på 0,7-1,1 kg i en nationalpark.
Jag ville egentligen inte fara hem, för när jag kommer hem kommer barcelona bara närmare och närmare. En stordel av mig längtar så in i norden, men den seriösa delen av mig har insett hur jobbigt det kommer bli att vara utan Micke så länge. Igår när vi låg och såg på OS sa micke:
-Hur ska vi klara oss utan varandra i en månad? Jag började gråta som ett litet barn, vad har jag gett mig in på?

  

I Lördags for vi hem från fjällen, packade som sillar (inte fulla utan lite plats) i mamma och pappas Mazda6. Jag och Micke stannade i Harads där eftersom Micke skulle trubadura. Jag hamnade (iklädd mammas kläder) på fest hos övriga delar av släkten Sandling. Där bjöds det på grillat, potatisgrätang och massa annat gott. Partyt höll till hos Maria, Mickes syrra. Jag vill också ha en stuga i harads, eller kanske tillochmed bo där vid älven. Micke bara skrattar år mig :b
Jag följde med hem till Angela och Johan (mickes bror och hans tjej). Hon insisterade på att jag skulle dricka ett glas vin med henne, bara sällskapsdricka. Okej då (jag som bestämmt mig för att inte dricka vin på länge). Ett glas kan ju inte skada. Så plockar hon fram sina gigantiska vinglas, och vinflaskan räckte nättochjämnt till varsitt glas vin. Det var gott bubbelvin som tur var :D
Micke spelade på Campingen mellan 21-01, sen for vi och sov i Harads.

Barcaläge 10 dagar kvar:
- Boendet är klärt och nästan betart (läs det som att det rimmar)
- Bokat flygresa till Stockholm den 28 augusti, klockan 21.00
- Fått jobb på Transcom (skulle egentligen jobba på multipartner, men vill jobba med linnea)
- Fixat jobb på Farmen när jag kommer hem
- Hittat mitt pass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0