Dag ut och dag in

I veckan har alla mina dagar sett ungefär exakt likadana ut.

07.00 vaknar av Mickes väckarklocka.
07.10, 07.20, 07.30 Vaknar igen av Mickes väckarklocka, börjar fundera på om han inte ska kliva upp.
07.35, 07.40, 07.45, 07.50 Vaknar igen av Mickes väckarklocka och börjar bli lite småirriterad.
07.52 Vaknar jag av att Micke i panik inser att han håller på att försova sig. Jag ligger kvar i sängen och blundar.
07.55 Hör hur micke äter frukost samtidigt som han pratar med Selan som är ännu mer försenad och som ska hämta honom.
07.58 Micke kommer och ger mig en hejdå puss innan han far till jobbet,
09.10 Vaknar jag självmant. Håller som vanligt på att frysa ihjäl
09.20 Tar mig en varm lång dusch (Hoppas mamma inte läser det här, inte för att hon tycker jag ska vara äcklig och lukta illa, men hon påstår att det inte är bra för mig att duscha varmt och länge när jag är en människa med torr hud. Hon kan ha en poäng, men det är ju så skönt när man nästan får brännskador av vattnet ;b)
10.00 Kletar in migsjälv med hudsalvor. Sminkar mig och plattar håret.
10.30 FRUKOST (vid det här laget håller jag på att hungra ihjäl). Idag blev det: 2 st mackor. En med skinka, tomat, gruka och mozarellaost, en med salami, gurka och mozzarellaost. En filtallrik med A-fil, hallon/björnbärssylt och brutna bitar av knäckebröd (vi har slut flingor)
11.00 Diskar det berg av tallrikar som jag inte förstår att vi har kunnat samla ihop under bara en dag (eftersom jag diskade ett berg igår också.)
11.30 Ser på OS och längtar till Micke kommer hem på lunchen.
14.00 - 16.00 Försöker hitta på någon aktivitet tills jobbet börjar. Igår såg jag och Lovisa tv
16.00-21.00 Jobb
21.00-Sängdags Ser en film eller OS. Igår såg jag och Micke 10 orsaker att hata dig som gick på 5:an. Har kanske sett den filmen 20 gånger. Inte för att det är den bästa jag vet, utan för att det är typ den enda film vi äger hemma hos mamma och pappa (Lejonkungen och Glasblåsarensbarn är dom andra). Micke slängde ihop en smulpaj med jordgubbar och äpplen (skramlade av det vi hade hemma). Så åt vi den med marsansås :D

Idag börjar jag jobba klockan 12.00 istället för 16.00 eftersom det är fredag. Sen ska jag nog hem till mamma för godmiddag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0